İçerik Pazarlaması (Content Marketing)

 

businessman analyzing company financial report with augmented reality graphics scaled | Precad Medya Reklam Ajansı

İçerik pazarlaması markaların son yıllarda büyük önem verdiği çok etkili bir pazarlama alanıdır. Bizler birey olarak internette her gün ilgi alanlarımıza göre çeşitli içerikler tüketiriz. İşte bu noktada markalar bu içerikleri üretmeyi başarırsa, hedef kitle ile duygusal bir bağ yakalayabilir. Son yıllarda tüketiciler reklamlardansa, kaliteli içeriklerde yer alan marka mesajlarına daha çok güveniyorlar. İçerik pazarlaması için en önemli anahtar kelime ‘’değer’’dir

Doğal Satış Süreci

İçerik pazarlaması yapılırken, tüketiciler ilgili ürün hakkında bilgilendirilir ve ihtiyaç yaratılır. Bu sayede satış doğal yöntemler ile gerçekleşir. Açıkcası, içerik üretirken, ürün veya servislerinizi tüketicinin gözüne sokmamanız gerekir. Aslında içerik pazarlaması günümüzde yeni bir kavram gibi gözükse de aslında en eski pazarlama yöntemidir.

Geleneksel Reklam İle İçerik Pazarlaması Farkı

Geleneksel reklamlarda marka size hangi mesajı sunarsa onu almak zorundasınız. İsteseniz de istemeseniz de seçilen mecralar aracılığı ile karşımıza çıkarlar. İçerik pazarlamasında durum daha farklıdır. Tüketiciler ilgi duydukları içeriklere kendi istekleri ile yönelirler ve daha kaliteli bağ kurabilirler.

MODD/group markanız için neler yapar ?

  • Web sitenizde aktif blog bölümü oluşturarak düzenli içerik oluşturur
  • Youtube’da markanız için faydalı içerikler üretir
  • Sosyal medya kanallarında bu içerikleri paylaşarak hedef kitleniz ile etkileşim yaratır.
  • Kurumsal bülten hazırlanır

İçerik pazarlamasında samimi ve kaliteli içerikler üreterek hedef kitlemizin hayatlarına fayda katmamız gerekir. Bunu başarabilirsek, marka-tüketici ilişkisi çok daha sağlam bir temele oturur. Her dijital pazarlama mecrasında olduğu gibi içerik pazarlaması da başlamadan önce ciddi strateji ve planlama gerektirir.

  • Hedef kitleniz nerede zaman geçiriyor ?
  • Nelere ilgi duyuyor ?
  • Merak ettikleri neler ?
  • Hobileri neler olabilir ?
  • Hangi tür içerikleri tüketiyorlar ?
  • Espiri anlayışları nasıl ?

Bu liste çok fazla uzayabilir. Göründüğü gibi içerik pazarlamasına başlamadan önce hedef kitlenizin tüm demografik bilgilerinin yanı sıra sosyalleşme detaylarına da sahip olmanız gerekir. Bu bilgiler ışığında etkili içeriklerinizi üretebilirsiniz.

workplace results professional report accounting during scaled | Precad Medya Reklam Ajansı

İçerik pazarlamasında Influencer’ların önemi

Hedef kitleniz üzerinde olumlu etki yaratan kişiler içerik pazarlamanızın önemli partnerleri olabilir. Örneğin basketbol sporu ile ilgili ürünler satıyorsanız, ünlü basketbol yorumcularından yada blogger’lar ile birlikte faydalı içerikler üretmeniz halinde, kuvvetle muhtemel hedef kitlenizin ilgisini çekersiniz. Ya da finans sektöründe bir ürün pazarlıyorsanız, ekonomi yazarlarından yada youtube vlogger’lardan destek alarak içerik üretebilir daha fazla kitleye ulaşabilirsiniz. Bu kişileri kanalınızda misafir edebilir, yazılarınızda fikirlerine danışabilirsiniz.

Bilinmeyen konuları ele alarak başlıyoruz

Bulunduğunuz sektör dahilinde tüketicilerin ilgi gösterebileceği hatta bilmedikleri konuları ele alarak başlamak her zaman doğru bir başlangıç noktasıdır. Örnek olarak ofis mobilyaları satan bir marka iseniz, ofis koltuğunda yapabileceğiniz 10 stres atma hareketi başlıklı bir içerik üretirseniz  tüketicilerin hızlıca ilgisini çekebilirsiniz.

İçeriğinizi Sosyal Medyada da Paylaşıyoruz

Markanız için ürettiğiniz içeriklerin tümünü sosyal medya kanallarından düzenli paylaşımlar yaparak takipçileriniz ile paylaşın. Aynı zamanda sosyal medya paylaşım ikonlarını da içeriklerinizde ekleyerek kitlenizin de paylaşmasına olanak sağlayın.

SEO Avantajı Elde Edeceksiniz

Arama motoru optimizasyonunda en önemli kriterlerden biri de düzenli içerik üretmektir. İçeriklerinizi mutlaka seo uyumlu hale getiriyoruz. Meta etiketleri yerleştirerek, google kayıtları yapılarak ve site içi linkler verilerek içerikleriniz Google ile uyumlu hale gelecek. Yukarıda bahsettiğimiz gibi ofiste stres atma yöntemleri aratıldığında, ofis mobilyası üreticisi olarak blog haberiniz google sonuçlarında potansiyel hedef kitlenizin dikkatini çekebilir.

content creator streaming makeup review social media channel popular influencer recording product recommendation video with smartphone microphone vlog home studio scaled | Precad Medya Reklam Ajansı

Düşük Maliyetle En Etkili Çözüm

İçerik pazarlaması bu kadar etkili olmasına rağmen maliyeti markalar için çok büyük bir pazarlama maliyeti oluşturmaz. Precad medya olarak, markanıza özel içerikleri, alanında uzman ekibimiz ile geliştiriyoruz.

  • İçerik takvimi sunumu
  • Metin yazarlığı ve onay süreci
  • Görsel tasarım ve onay süreci
  • İçerik paylaşımı ve raporlaması
  • Seo uyumluluğu ve optimizasyonu

Yukarıdaki süreçleri markanız için tasarlayabilir, tüketicileriniz ile daha samimi bir bağ yakalayabiliriz.

Bizce kesinlikle denemeye değer…